⚠ هشدار! این SDK دیگر پشتیبانی نمیشود ⚠
اگر تاکنون برای تبلیغات درون اپلیکیشن از تپسل استفاده میکردید، بهتر است زینپس از تپسلپلاس استفاده نمایید.
تپسل پلاس، علاوه بر دارا بودن تمام امکانات تپسل، الگوریتمهای هوشمندانهتر، تبلیغات متنوعتر و عملکرد بهتری دارد.
همچنین فرصت کسب درآمد ارزی را از طریق نمایش تبلیغات شبکههای تبلیغاتی خارجی (نظیر AdMob) فراهم میکند.
نسخههای منتشر شده تپسل در صورتی که پیشتر پیادهسازی شده باشند، کماکان به کار خود ادامه میدهند و تبلیغ دریافت میکنند امّا آپدیت نشده و باگها پشتیبانی نمیشوند.
دریافت SDK تپسل
ابتدا روش مورد نظر خود جهت اضافه کردن کتابخانه به پروژه را با مطالعهی توضیحات این صفحه انتخاب نمایید. سپس یکی از فایلهای unitypackage
مربوط به SDK تپسل را از آدرسهای زیر دانلود کرده و مطابق روش گفته شده در مراحل بعد در پروژه خود import نمایید.
- دریافت فایل برای روش Gradle مربوط به توزیع یونیتی ۲۰۲۰
- دریافت فایل برای روش Gradle مربوط به توزیع یونیتی ۲۰۱۹
- دریافت فایل برای روش Gradle مربوط به توزیع یونیتی ۲۰۱۸
- دریافت فایل برای روش Resolver مربوط به توزیع یونیتی ۲۰۲۰
- دریافت فایل برای روش Resolver مربوط به توزیع یونیتی ۲۰۱۹
- دریافت فایل برای روش Resolver مربوط به توزیع یونیتی ۲۰۱۸
تنظیمات اولیه Sdk
از player settings قسمت publishing settings تیک custom gradle template را بزنید. خطوط زیر را در بخش android فایل mainTemplate.gradle در صورتی که وجود ندارد اضافه کنید.
android {
compileOptions {
sourceCompatibility JavaVersion.VERSION_1_8
targetCompatibility JavaVersion.VERSION_1_8
}
}
برای اضافه کردن کتابخانههای مورد نیاز ۲ روش وجود دارد از هرکدام که مایل هستید استفاده کنید.
استفاده از Gradle
unityPackage مربوط به Gradle تپسل را import کنید.
خط زیر را در بخش dependencies
فایل mainTemplate.gradle
در مسیر Assets/Plugins/Android
اضافه کنید. توجه داشته باشید که ۲ قسمت dependencies
وجود دارد، این تغییرات باید در قسمت دوم انجام شود.
dependencies {
implementation fileTree(dir: 'libs', include: ['*.jar'])
...
implementation 'ir.tapsell.sdk:tapsell-sdk-unity:4.6.2'
...
**DEPS**}
در نسخههای قدیمی یونیتی ممکن هست implementation
شناخته نشود در این صورت از compile
استفاده کنید.
هر یک از خطوط زیر که در بخش allprojects -> repositories
فایل mainTemplate.gradle
وجود ندارد اضافه کنید.
allprojects {
repositories {
google()
jcenter()
mavenCentral()
// for v4.5.0 and before
//maven {
// url 'https://dl.bintray.com/tapsellorg/maven'
//}
}
}
استفاده از Resolver
ابتدا فایل unitypackage resolver را دانلود کنید. سپس مطابق توضیحات لینک زیر آن را به پروژهی خود اضافه نمایید:
مستندات گوگل
unityPackage مربوط به EDM تپسل را import کنید. هنگام import کردن unityPackage تپسل تیک تمامی قسمتها را بگذارید. در صورتی که تنظیمات Resolver بر روی حالت auto-resolution
میباشد، لایبراریهای تپسل به صورت خودکار اضافه میشود. در غیر اینصورت به صورت دستی Resolve را انجام دهید. فعال یا غیر فعال کردن auto-resolution
از مسیر زیر انجام میشود.
Assets > Play Services Resolver > Android Resolver > Settings
برای Resolve دستی نیز از این مسیر اقدام نمایید.
Assets > Play Services Resolver > Android Resolver > Resolve
Assets > Play Services Resolver > Android Resolver > Force Resolve
مقداردهی اولیه
ابتدا برای دسترسی به کدهای تپسل از تکه کد زیر استفاده کنید.
using TapsellSDK;
سپس تابع زیر را در یکی از اسکریپتهای برنامهی خود که در ابتدای برنامه اجرا میشود فراخوانی کنید.
Tapsell.Initialize(TAPSELL_KEY);
TAPSELL_KEY
کلید تپسل هست و برای هر اپلیکیشن که میسازید در پنل تپسل ساخته میشود، میتوانید از پنل کپی کنید.
اکنون میتوانید با توجه به نیاز خود و توضیحات به هر نوع تبلیغ، تبلیغ مورد نظر را نمایش دهید.
پروژهی نمونه
برای راهنمایی بیشتر میتوانید از پروژههای نمونهی ما بر روی Github استفاده نمایید.