راه اندازی تپسل در یونیتی (Android)

دریافت SDK تپسل

ابتدا روش مورد نظر خود جهت اضافه کردن کتابخانه به پروژه را با مطالعه‌ی توضیحات این صفحه انتخاب نمایید. سپس یکی از فایل‌های unitypackage مربوط به SDK تپسل را از آدرس‌های زیر دانلود کرده و مطابق روش گفته شده در مراحل بعد در پروژه خود import نمایید.

تنظیمات اولیه Sdk

از player settings قسمت publishing settings تیک custom gradle template را بزنید. خطوط زیر را در بخش android فایل mainTemplate.gradle در صورتی که وجود ندارد اضافه کنید.

android {
  compileOptions {
    sourceCompatibility JavaVersion.VERSION_1_8
    targetCompatibility JavaVersion.VERSION_1_8
  }
}

برای اضافه کردن کتابخانه‌های مورد نیاز ۲ روش وجود دارد از هرکدام که مایل هستید استفاده کنید.

استفاده از Gradle

unityPackage مربوط به Gradle تپسل را import کنید.

خط زیر را در بخش dependencies فایل mainTemplate.gradle در مسیر Assets/Plugins/Android اضافه کنید. توجه داشته باشید که ۲ قسمت dependencies وجود دارد، این تغییرات باید در قسمت دوم انجام شود.

dependencies {
    implementation fileTree(dir: 'libs', include: ['*.jar'])
    ...
    implementation 'ir.tapsell.sdk:tapsell-sdk-unity:4.6.2'
    ...
**DEPS**}

در نسخه‌های قدیمی یونیتی ممکن هست implementation شناخته نشود در این صورت از compile استفاده کنید.

هر یک از خطوط زیر که در بخش allprojects -> repositories فایل mainTemplate.gradle وجود ندارد اضافه کنید.

allprojects {
    repositories {
        google()
        jcenter()

        mavenCentral()

        // for v4.5.0 and before
        //maven {  
        //    url 'https://dl.bintray.com/tapsellorg/maven'  
        //}
    }
}

استفاده از Resolver

ابتدا فایل unitypackage resolver را دانلود کنید. سپس مطابق توضیحات لینک زیر آن را به پروژه‌ی خود اضافه نمایید:
مستندات گوگل

unityPackage مربوط به EDM تپسل را import کنید. هنگام import کردن unityPackage تپسل تیک تمامی قسمت‌ها را بگذارید. در صورتی که تنظیمات Resolver بر روی حالت auto-resolution میباشد، لایبراری‌های تپسل به صورت خودکار اضافه میشود. در غیر اینصورت به صورت دستی Resolve را انجام دهید. فعال یا غیر فعال کردن auto-resolution از مسیر زیر انجام میشود.

Assets > Play Services Resolver > Android Resolver > Settings

برای Resolve دستی نیز از این مسیر اقدام نمایید.

Assets > Play Services Resolver > Android Resolver > Resolve
Assets > Play Services Resolver > Android Resolver > Force Resolve

مقداردهی اولیه

ابتدا برای دسترسی به کدهای تپسل از تکه کد زیر استفاده کنید.

using TapsellSDK;

سپس تابع زیر را در یکی از اسکریپت‌های برنامه‌ی خود که در ابتدای برنامه اجرا می‌شود فراخوانی کنید.

Tapsell.Initialize(TAPSELL_KEY);

TAPSELL_KEY کلید تپسل هست و برای هر اپلیکیشن که میسازید در پنل تپسل ساخته میشود، میتوانید از پنل کپی کنید.

اکنون میتوانید با توجه به نیاز خود و توضیحات به هر نوع تبلیغ، تبلیغ مورد نظر را نمایش دهید.

پروژه‌ی نمونه

برای راهنمایی بیش‌تر می‌توانید از پروژه‌های نمونه‌ی ما بر روی Github استفاده نمایید.