راه اندازی تپسل پلاس در ReactNative (Android)

در صورت وجود مشکل یا ابهام به لیست خطاهای فنی رایج مراجعه کنید یا صفحه‌ی Github Issues را بررسی نمایید.

خطاهای رایج و احتمالی کاربران را می‌توانید در **GitHub issues ** ریپازیتوری پلاگین مشاهده کنید.

دریافت SDK تپسل پلاس

برای افزودن پلاگین تپسل‌پلاس به پروژه از کامند زیر استفاده کنید:

npm install react-native-tapsell-plus --save

برای استفاده از تپسل پلاس بایستی ورژن Android gradle plugin حداقل ۳.۶.۰ باشد
برای مشاهده‌ی نمونه‌ی پیاده‌سازی می‌توانید کد نظیر در سمپل تپسل را از این لینک مشاهده کنید

// <prj_root>/android/build.gradle

dependencies { 
  classpath("com.android.tools.build:gradle:4.1.3") // Use a version higher than 3.5.x
}

در صورت پایین بودن ورژن با خطاهای کامپایل همانند Manifest merger failed with multiple errors, see logs روبرو خواهید شد.

npm version

پشتیبانی از اندروید ۱۳

اپلیکیشن‌هایی که نسخه targetSDK پروژه خود را به ۳۳ (اندروید ۱۳) ارتقا می‌دهند، باید مجوز سرویس‌های گوگل پلی را در فایل مانیفست خود اضافه کنند، همانند زیر:

<uses-permission android:name="com.google.android.gms.permission.AD_ID"/>

برای خواندن بیشتر در مورد تغییرات شناسه تبلیغات گوگل اینجا کلیک کنید.

شروع کار با پلاگین

ابتدا ماژول تپسل پلاس را به کد خود اضافه کنید:

import { TapsellPlus } from 'react-native-tapsell-plus';

سپس تابع زیر را در یکی از اسکریپت‌های برنامه‌ی خود که در ابتدای برنامه اجرا می‌شود فراخوانی کنید.

TapsellPlus.initialize(APP_KEY);

APP_KEY کلید تپسل هست و برای هر اپلیکیشن که می‌سازید در پنل تپسل ساخته میشود، میتوانید از پنل کپی کنید.

اکنون می‌توانید با توجه به نیاز خود و توضیحات به هر نوع تبلیغ، تبلیغ مورد نظر را نمایش دهید.

برای مشاهده‌ی جزئی‌تر لاگ‌ها در لایبرری از کد

TapsellPlus.setDebugMode(3)

استفاده کنید. هنگام درخواست یا نمایش هرگونه خطایی با جزئیات دقیق‌تر نمایش داده می‌شود.

در صورتی که targetSdkVersion برابر ۲۸ یا بالاتر باشد هنگام اجرای برنامه در حالت دیباگ (با استفاده از Metro sever) بایستی network-security را در برنامه لحاظ کنید.
برای اطلاعات بیشتر این بخش از مستندات ری‌اکت نیتیو را مطالعه کنید.

راه حل سریع:
عبارت android:usesCleartextTraffic="true" را به اتریبیوتهای تگ application در مانیفست اضافه کنید:

<!-- android/app/src/main/AndroidManifest.xml -->
<application
  ...
  android:usesCleartextTraffic="true">
 <!-- ... -->
</application>

نمونه در سمپل گیتهاب

تنظیمات مربوط به GDPR

از آن‌جا که کتابخانه‌ی تپسل پلاس قوانین GDPR را در خصوص نمایش تبلیغات شخصی‌سازی شده رعایت می‌کند، به طور پیش فرض اگر کاربر با IP یکی از کشورهای مشمول این قانون از اپلیکیشن شما استفاده کند، دیالوگی در این خصوص به کاربر نمایش می‌دهد. اگر تمایل دارید تا به جای تصمیم کاربر، خودتان دسترسی لازم را تعیین کنید می‌توانید از تکه کد زیر استفاده نمایید. توجه داشته باشید که این تکه کد می‌بایستی پس از Initialize شدن تپسل پلاس و پیش از درخواست تبلیغ صدا زده شود تا نتیجه‌ی آن در درخواست شما اعمال شده باشد. مقدار true‌ به این معنی است که شما حق استفاده از اطلاعات جهت نمایش تبلیغ شخصی‌سازی شده را به شبکه‌های تبلیغاتی داده‌اید.

TapsellPlus.setGDPRConsent(true);

Family Policy

اگر هر یک از مخاطبان هدف برنامه شما کودکان هستند (بخصوص اگر شما در حال توسعه یک بازی هستید)، محتوای برنامه شما باید مناسب برای این دسته از کاربران باشد. همچنین، امکان جمع‌آوری برخی از اطلاعات شخصی مانند شناسه تبلیغاتی گوگل (Google Advertising ID) مجاز نیست. با این حال، کتابخانه‌های تبلیغاتی شخص ثالت نیاز به این شناسه تبلیغاتی دارند تا تبلیغات شخصی‌سازی را برای کاربران ارائه و ارسال کنند. پس، در کتاباخانه تبلیغاتی تپسل، تمامی کاربران به عنوان افرادی با سن 13 سال یا بالاتر در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین، به عنوان یک توسعه‌دهنده برنامه اگر قصد انتشار برنامه خود در GooglePlay را دارید، باید در پنل آن تایید کنید که برنامه شما برای مخاطبان با سن 13 سال یا بالاتر هدف قرار دارد. در غیر این صورت، برنامه شما بر اساس این سیاست GooglePlay حذف خواهد شد.